Zelfgemaakte aardbeienijsjes!

Het is helemaal niet moeilijk om zelf ijsjes te maken! Het is een kwestie van een aantal lekker, zoete ingrediënten tot een smeuïg geheel te mixen, in een vormpje te gieten en in de vriezer te zetten. Dus ook deze variant van de aardbeienijsjes, super makkelijk en ook nog gezond!

Geen kleur-, geur- en smaakstoffen

Als je zelf ijsjes maakt weet je in ieder geval zeker dat er geen kleur-, geur- en smaakstoffen zijn toegevoegd. Het zijn puur de ingrediënten die jij erin stopt. Dit maakt het naast heel erg lekker ook nog eens gezond. Een gezond ijsje dus om even af te koelen op warme dagen.

Al zit er natuurlijk wel heel veel (fruit)suiker in fruit wat wel voor een piekje in je suikerspiegel gaat zorgen maar daar staat tegenover dat de fruitsuikers, zoals uit aardbeien, een brandstof zijn voor de hersenen.

Bomvol vitamines

Daarnaast bevat fruit natuurlijk ook vitamines, aardbeien zitten bijvoorbeeld boordevol vitamine C. Toch een heel gezond alternatief voor alle ijsjes die je in de supermarkt koopt. Zelf ijsjes maken is naast gezonder natuurlijk ook hartstikke leuk!

Voor deze zelfgemaakte, gezonde aardbeienijsjes heb je niet veel nodig. Een kort boodschappenlijstje, makkelijk om te onthouden:

  • 500 gr. bevroren aardbeien
  • 1 banaan
  • 2 el kokosroom
  • 1-2 el vanille extract

Voor ongeveer 5 tot 6 aardbeienijsjes

Bereiding zelfgemaakte aardbeienijsjes:

Mix alles in de blender tot een glad geheel. Giet het in de vormpjes en laat het minmaal een uur in de vriezer staan.

Deze ijsjes kun je dus met allerlei fruitsoorten maken. Lekker zoete fruitsoorten maken het extra lekker, zoals de aardbeien. Met warme dagen op komst zijn deze ijsjes dus niet alleen een heerlijke verkoeling maar ook nog gezonde, wel zoete, vitaminebommetjes. Heerlijke genieten dus!

Probeer het ook eens met mango, rood fruit of frambozen. Net zo gezond. Je kunt geen genoeg van deze ijsjes krijgen!

 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *